2019年4月3日 星期三

Billie Eilish- Bad Guy (中英歌詞)

"I do what I want when I'm wanting to. My soul? So cynical"











Here to listen

White shirt now red my bloody nose
白色襯衫被鼻血染紅

Sleeping, you are on your tippy toes
我正熟睡, 你偷偷溜走


Creeping around like no one knows
躡手躡腳的, 以為沒人知道

Think you are so criminal
一副逃犯的模樣

Bruises on both my knees for you
膝蓋上的瘀青是我癡情的印證

Don't say thank you or please
別說謝謝或是拜託

I do what I want when I'm wanting to
我不過是在想要的時後 做想做的事

My soul? So cynical
對,就是這麼憤世嫉俗

So you're a tough guy
所以,你就是難搞的人

Like it really rough guy
總喜歡硬著來

Just can't get enough guy
總是要更多

Chest's always so puff guy
總喜歡秀身材的男生

I'm that bad type
我是那種壞女孩

Make your mama sad type
那種讓你媽媽難過的女孩

Make your girlfriend mad type
那種讓你女友生氣的女孩

Might seduce your dad type
也許還會誘惑你爸的女孩

I'm the bad guy
我才是壞人

Duh?
懂了嗎?

I'm the bad guy
我才是壞人

I like it when you take control
我喜歡你掌握一切的樣子

Even if you know you don't
就算你知道你在裝模作樣

Own me, I'll let you play the role
擁有我,我就讓你掌控

I'll be your animal
我會成為你的寵物

My mommy likes to sing along with me
我媽喜歡跟我一起唱歌

But she won't sing this song
但她絕不會想唱這首

If she reads all the lyrics
如果她讀過這些歌詞

She'll pity the men I know
她會同情遇到我的男人

So you're a tough guy
所以,你就是難搞的人

Like it really rough guy
總喜歡硬著來

Just can't get enough guy
總是要更多

Chest's always so puff guy
總喜歡秀身材的男生

I'm that bad type
我是那種壞女孩

Make your mama sad type
那種讓你媽媽難過的女孩

Make your girlfriend mad type
那種讓你女友生氣的女孩

Might seduce your dad type
也許還會誘惑你爸的女孩

I'm the bad guy
我才是壞人

Duh?
懂了嗎?

I'm only good at being bad bad
我最會的就是耍壞

I like when you get mad
我喜歡看你生氣

I guess I'm pretty glad that you're alone
我想,還蠻慶幸你一個人

You said she is scared of me?
什麼? 你女朋友怕我?

I mean, I don't see what she sees
怎麼會? 我搞不懂

But maybe it's cause I'm wearing your cologne
但也許是因為她在我身上聞到你的香水吧?


沒有留言:

張貼留言