2018年10月21日 星期日

Queen- Bohemian Rhapsody (中英歌詞)

"So you think you can stone me and spit in my eyes"
"So you think you can love me and leave me to die"



Here to listen

Is this the real life?
這一切是真的嗎?

Is this just fantasy?
還是只是我的幻想?



Caught in the landslide
陷入泥流裡

No escape from reality
逃不出現實的世界裡

Open your eyes
張開你的眼睛

Look up to the skies and see
抬頭看看這天空吧!


I'm just a poor boy
我只是一個可憐的男孩

I need no sympathy
我不需要憐憫

Because I'm easy come, easy go
因為生命來的快,去得快

Little high, little low
有點欣喜,一點憂鬱

Anyway the wind blows, doesn't really matter to me
風要往哪裡吹, 對我真的一點也不重要

To me
一點也不重要



Mama, just killed a man
媽媽! 我剛剛殺了一個人

Put a gun against his head
拿著槍指著他的頭

Pulled my trigger now he's dead.
扣下板機,他死了

Mama, life had just begun
媽媽! 我的人生才剛開始!

But now I've gone and thrown it all away
但我現在就要走了, 撇下一切離開

Mama, ohh
媽媽!

Didn't mean to make you cry
我真的不想讓妳哭泣!

If I'm not back again this time tomorrow
如果我明天這時間沒回來的話

Carry on, carry on, as if nothing really matters
撐下去! 撐下去! 假裝一切都沒發生過



Too late, my time has come
來不及了,我的時間到了

Sends shivers down my spine
恐懼深達我的脊梁

Body's aching all the time
我的身體痛到不行

Goodbye everybody, I've got to go
再見了! 我的朋友們, 我要走了

Gotta leave you all behind and face the truth
就要離開你們,面對事實


Mama, ohh
媽!

I don't want to die
我不想死!

I sometimes wish I'd never been born at all
有時,我甚至希望從未出生



I see a little silhouetto of a man
我看見死神站在他的黑色影子裡

Scaramouch, Scaramouch will you do a Fandango
小丑啊! 小丑啊! 你要為我跳支舞嗎?

Thunderbolt and lightning, very very frighting me
閃電雷擊,真的嚇死我了

Gallileo, Gallileo, Gallileo, Gallileo
伽利略 伽利略 伽利略 伽利略

Gallileo, Figaro- magnifico
伽利略 費加洛 這些貴族們

But I'm just a poor boy nobody loves me
而我只是一個可憐的男孩, 沒有人愛我

He's just a poor boy from a poor family
他只是個男孩,來自可悲的家庭

Spare him his life from this monstrosity
將他從這可怕的命運中解放吧!


Easy come, easy go, will you let me go?
生命來的快,去得快, 你會放我離開嗎?

Bismillah! (No we won't let you go)
惡魔: 不讓你走!

Let him go
讓他走吧!

Bismillah! ( we won't let you go)
惡魔: 不讓你走!

Let him go
讓他走!

Bismillah! ( we won't let you go)
惡魔: 不讓你走!

Let me go
讓我走

Will not let you go
惡魔: 不讓你走!

Let me go
讓我死了吧!

Never, Never, Never, Never
不! 不! 不! 不!

Never let me go ohh
永遠不讓我走

No, no, no, no, no, no, no
不! 不! 不! 不! 不! 不! 不!


Oh, MAMA mia, MAMA mia, (MAMA mia let me go)
我! 我的媽啊! 就讓我死了吧!

Beelzebub has a devil put asaides for me
惡鬼們在地獄裡養了隻魔鬼

For me
衝著我來

For me
衝著我來



So you think you can stone me and spit in my eyes
所以你以為你可以打倒我,對我吐口水嗎?

So you think you can love me and leave me to die
所以你以為你可以愛了我,然後離開,看我死去嗎?

Oh, baby
喔! 寶貝!

Can't do this to me baby
你不能這樣,你做不到的!

Just gotta get out, just gotta get right outta here
就離開吧! 離開這該死的地方


Ohh yeah, ohh yeah
是的! 是的!

Nothing really matters to me
這一切對我真的不重要

Anyone can see
所有人都知道

Noting really matters, noting really matters to me
這一切對我真的, 真的不重要

Anyway the wind blows...
我走後,風還是一樣吹著...




沒有留言:

張貼留言