2016年2月3日 星期三

Sam Smith--I'm Not The Only One(中文歌詞)


















here to listen

You and me, we made a vow
記得你和我曾經發誓
For better or for worse

現在想起來不知道是好是壞
I can't believe you let me down

我真的不敢相信你真的做了
But the proof's in a way it hurts

用這種方式證明我的痛處


For months on end I've had my doubts

我無法不去做假設
Denying every tear

但卻一直告訴我自己一切都很好
I wish this would be over now

如果我們能分得清清楚楚多好?
But I know that I still need you here

但我知道 我永遠無法離開你

You say I'm crazy

你說我真的瘋了
'Cause you don't think I know what you've done

但親愛的 我早就發現了
But when you call me baby

當我想叫你一聲寶貝的時候
I know I'm not the only one
我怎麼可以 以為你會聽見呢?


You've been so unavailable

你一直是我無法接近的
Now sadly I know why

真諷刺 不是嗎? 我知道為甚麼
Your heart is unobtainable

你的心本來就不屬於我
Even though Lord knows you have mine

但連上帝都知道 我的心永遠繫在你身上

You say I'm crazy
你說我真是瘋了
'Cause you don't think I know what you've done

說我怎麼可能了解你的一切呢?
But when you call me baby

因為當我對你說聲寶貝的時候
I know I'm not the only one

我從來就不是你的人

I have loved you for many years

親愛的 我愛你很久很久了
Maybe I am just not enough

但也許 我就是不夠好
You've made me realize my deepest fear

你的殘酷真的讓我意識到我最深沉的恐懼
By lying and tearing us up
用撕裂我的幻想讓我體會


You say I'm crazy

你說我真是瘋了
'Cause you don't think I know what you've done

說我怎麼可能了解你的一切呢?
But when you call me baby

因為當我對你說聲寶貝的時候
I know I'm not the only one

我從來就不是你愛的那個人

You say I'm crazy

你說我真是瘋了
'Cause you don't think I know what you've done

說我怎麼可能了解你的一切呢?
But when you call me baby

因為當我對你說聲寶貝的時候
I know I'm not the only one

我從來就不是你想要的人

I know I'm not the only one

我知道 真的 ! 我能諒解
I know I'm not the only one

我不可能是你喜歡的人呀!

And I know, and I know, and I know, and I know,

 and I know, and 
我懂 我懂 我懂 
I know, know
我真得懂了
I know I'm not the only one

我不是你會愛上的人呀!

沒有留言:

張貼留言