2015年9月28日 星期一

Adele--To Make You Feel My Love(中英歌詞)
















here to listen!!
When the rain is blowing your face.
當風不留情地掃向你的顏面
And the whole world is on your case.
全世界似乎都在對你咆嘯著
I could offer you a warm embrace.
我願意給你個溫暖的擁抱
To make you feel my love.
讓你感受我的愛

When the evening shadows and the stars appear.
當夕陽西晒 星星也出現時
And there is no one there to dry your tears.
卻沒有人能在夜裡幫拭淚
I could hold you for a million years.
我好想就這樣抱著你一輩子
To make you feel my love.
讓你知道我是深深的愛著你

I know you haven't make your mind up yet.
我知道你什麼也沒感覺到
But I'll never do you wrong.
但我絕不會因此責怪你
I know it from the moment that we met.
打我們相遇的那刻起
No doubt in my mind where you belong.
我知道 你也許將屬於我

I'd go hungry I'll go black and blue.
我可能會走入悲傷或斷腸吧
I'll go crawling down the avenue.
又或許淚流著走過每條街
No there's nothing that I wouldn't do.
但我絕不會放棄任何一個機會
To make you feel my love.
只要你感受到我的愛就好

The storms are raging on the rolling sea.
你可以體會狂風在海上呼嘯
And on a highway of a grid.
連公路上也一片狼藉
The winds of change are blowing wild and free.
看著千變萬化的風有著不受拘束的自由和狂野
You ain't seen nothing like me yet.
但對我卻是不怎麼了解啊

I could make you happy make your dreams come true.
我能讓你快樂讓你美夢成真
Nothing there I wouldn't do.
我真的會
Go to the end of the earth for you.
就算要走到地極而疲乏
To make you feel my love.
也只是為了讓你愛我啊

沒有留言:

張貼留言